Saturday, January 15, 2011

Kumpulan Soalan Facebook

1) Jika tunang dikategorikan sebagai insan tersayang, ayahanda bonda dikategorikan sebagai insan apa? Jawab dalam kertas A4 bergaris. Pastikan panjang jawapan anda ngam-ngam enam halaman.

2) Lakukan satu penilaian tentang pemilihan kata dalam petikan di bawah, dengan mengambil kira latarbelakang pengucapnya.

"Tanpa saya duga, seorang daripada remaja itu meluru ke arah arwah suami lalu menikamnya bertubi-tubi. Saya pula dicederakan dengan objek keras," katanya sebak. (
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0115&pub=Utusan_Malaysia&sec=Jenayah&pg=je_01.htm)

3) Semua pelajar DIHARAMKAN mencari dan memberi alasan apabila Dr Radiah memberikan latihan, jika anda semua mahu berjayalah ye;) Oleh itu, semua diwajibkan pergi ke Queensbay untuk menonton satu filem Melayu, dan analisis filem tersebut menggunakan teori kesantunan Leech ATAU Grice.

4)

shud i SINCERELY ask the hmt329 studn 2 analyze diz song... why not??? so Nadia Mentos Gugurlz Fidah Arexureanz Ahmed Hamid hebahkan lagu ni dan analisis dari sudut makna literal dan bukan literal menggunakan satu daripada pendekatan semantik atau pragmatik yang dipelajari dalam kelas aspek teori:D

No comments:

Post a Comment